Een eersteklas werkplek en horeca met een prachtig uitzicht over het Panoramaterras.
Zakenreizigers pakken weer vaker* het vliegtuig omdat bedrijven merken dat fysieke ontmoetingen belangrijk blijven. Vliegen gaat gepaard met tijd die niet altijd productief besteed kan worden. Daarom openen vandaag de deuren van de nieuwe Spaces Lounge en het aangrenzende Panorama Restaurant op Amsterdam Airport Schiphol. Spaces – onderdeel van IWG, ‘s werelds grootste aanbieder van flexibele kantoren – biedt in samenwerking met HMSHost Nederland – marktleider in horeca op vliegvelden, stations en outlet centra – vanaf nu flexibele werkplekken en vergaderzalen boven Vertrekhal 1 aan op Schiphol.
Een flexibele kantoorruimte op de luchthaven stelt medewerkers in staat om productiever te zijn, waar ze ook zijn. Of het nu gaat om een lokaal kantoor of het optimaal benutten van wacht- of overstaptijd voor een zakenreis op de luchthaven. Iedere reiziger, ongeacht een Spaces-lidmaatschap, kan tegen betaling gebruiken maken van de werklocatie. Een zakenreiziger die onderweg is, een freelancer, of een groep collega’s die op zoek is naar een kantoorruimte of vergaderzaal bij de vertrekhal. Spaces bevat zes volledig ingerichte ruimtes met werkplekken voor ruim honderd professionals en vier verschillende vergaderzalen. HMSHost Nederland zorgt voor een gevarieerd horeca-aanbod in de Lounge en in het Panorama Restaurant.
Gavin Phillips, Regional Vice President, IWG Benelux: “Spaces Lounge is geweldig voor overstappende passagiers die lange tijd moeten wachten. Ze kunnen de ruimte gebruiken om bijvoorbeeld met hun teams te vergaderen en hun tijd op Amsterdam Airport Schiphol optimaal te benutten. Flexibele werkplekken op luchthavens en stations bieden een oplossing voor de groeiende vraag van klanten die willen werken in de buurt van waar ze wonen en leven. Ook als ze onderweg zijn, willen ze toegang tot professionele faciliteiten. Deze nieuwe lounge op Schiphol maakt deel uit van ons plan om in Nederland minimaal 200 nieuwe flexkantoren te openen in de komende vijf jaar.”
Sytze van der Aa, Regional Managing Director HMSHost Europe: “Met de terugkeer van zakenreizigers, zagen we de vraag naar faciliteiten op luchthavens veranderen. Samen met Amsterdam Airport Schiphol en IWG, hebben we een mooie manier gevonden hoe wij reizigers die onderweg zijn, vergader- en werkplekken kunnen aanbieden om zo efficiënt met hun kostbare tijd om te gaan. De Spaces Lounge en het Panorama Restaurant bieden hierdoor een toegankelijk ontmoetingsplek voor reizigers en gasten die de luchthaven bezoeken.”
Arthur Reijnhart, directeur Commercial bij Amsterdam Airport Schiphol:
“We zijn enorm trots op het openen van beide locaties die zich focussen op verschillende doelgroepen. Een flexibele kantoorruimte op de luchthaven stelt professionals in staat om productiever te zijn, waar ze ook zijn. Of het nu gaat om een lokaal kantoor of het optimaal benutten van wacht- of overstaptijd voor een zakenreis. Het aangrenzende Panorama Restaurant is een fantastische aanvulling met de visie om ook een ruimte te bieden waar zakenreizigers en individuen elkaar kunnen ontmoeten. Maar absoluut ook een plek waar gezinnen en vliegtuigspotters kunnen ontspannen en genieten van het uitzicht over het Panoramaterras op de landingsbanen en vertrekkende en aankomende vliegtuigen.”
Vernieuwen Lounge 1
De nieuwe Spaces Lounge en het Panorama Restaurant is een onderdeel van het vernieuwen van Lounge 1. De nieuwe Spaces Lounge op de derde verdieping van Vertrekhal 1 is de tweede Spaces op Schiphol. Er is al een Spaces Lounge in het Microsoft gebouw The Outlook. Daar heeft IWG in samenwerking met Microsoft een totaal vernieuwend kantoorconcept neergezet.
Het Panorama Restaurant en Spaces Lounge zijn geopend van maandag tot vrijdag.
*Blijkt uit navraag van BNR bij luchtvaartmaatschappijen en brancheorganisaties.
Over IWG
IWG biedt wereldwijd flexibele werkruimte aan. Onze bedrijven helpen miljoenen mensen en hun bedrijven om productiever te werken. We doen dit door een keuze te bieden uit professionele, inspirerende en samenwerkende werkplekken, gemeenschappen en diensten.
Digitalisering en nieuwe technologieën veranderen de wereld van werk. Mensen willen de persoonlijke productiviteitsvoordelen van wonen en werken, hoe en waar ze maar willen. Bedrijven willen de financiële en strategische voordelen. Onze klanten zijn start-ups, kleine en middelgrote ondernemingen en grote multinationals. Met unieke zakelijke doelen, mensen en ambities. Ze willen werkplekken en gemeenschappen die aan hun behoeften voldoen. Ze willen keuze.
Via onze bedrijven bieden we die keuze en bedienen we de hele wereld van werk: Regus, Spaces, HQ, Signature en Basepoint. We creëren persoonlijke, financiële en strategische waarde voor bedrijven van elke omvang. Van enkele van de meest opwindende bedrijven en bekende organisaties ter wereld tot individuen en de volgende generatie brancheleiders. Ze maken allemaal gebruik van de kracht van flexibel werken om hun productiviteit, efficiëntie, behendigheid en nabijheid tot de markt te vergroten.
Over HMSHost Nederland
HMSHost International – onderdeel van de Autogrill Group – is ’s werelds grootste exploitant van eten en drinken gelegenheden voor mensen die onderweg zijn. In 50 jaar tijd hebben we een aantrekkelijk en commercieel duurzaam portfolio samengesteld van wereldberoemde merken van partners, lokale helden en merken die we zelf hebben ontwikkeld. Samen bieden ze een gevarieerd menu met het beste uit alle keukens ter wereld. U vindt onze restaurants op 42 luchthavens, 35 treinstations en in 7 outlet centra, verspreid over 19 landen in Europa, India en het Midden-Oosten en Azië-Pacific. HMSHost Nederland exploiteert circa 150 verkooppunten verspreid over Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport, Utrecht’s Hoog Catharijne, Designer Outlet Roermond, Amsterdam The Style Outlet en circa 30 NS-stations.
Hoewel eten en drinken onze specialiteit is, komen onze gasten op de eerste plaats. Daarom verwelkomen we ze met ons geheime ingrediënt: aandacht. Het geven van aandacht aan de mensen om ons heen genereert vriendelijkheid en welwillendheid. Het verandert overhaaste reizigers in dankbare gasten, het zorgt voor een inspirerende werkomgeving voor onze medewerkers en het onderscheidt ons echt van onze concurrenten, waardoor onze positie als ‘ideale partner’ in de internationale voedsel- en drankensector alleen maar sterker wordt. Daarbij nemen we ook de zorg voor onze planeet heel serieus. Sinds juni 2022 zijn we opgenomen in de MIB® ESG-index op de beurs van Milaan, wat onze toewijding aan ‘Make it happen’ onderstreept, gericht op het voeden van mensen, het aanbieden van duurzame voedselervaringen en de zorg voor onze planeet.