Wereldhave en gemeente Haarlemmermeer geven officieel startsein voor vernieuwing van Full Service Center Vier Meren in Hoofddorp

0

Op woensdag 11 mei gaven wethouder Jurgen Nobel van Gemeente Haarlemmermeer en managing director Pieter Polman van Wereldhave het officiële startsein voor de vernieuwing van Vier Meren in Hoofddorp. Met een symbolische doorbaak voor de nieuw te realiseren entree vanaf het Burgemeester van Stamplein werden de artist impressies onthuld van het nieuwe centrum en werd er aansluitend gestart met de werkzaamheden.

“Wij investeren in Vier Meren omdat we sterk geloven in de kracht van het centrum, de binding met de bezoekers en klanten uit Hoofddorp en de kwaliteit van de ondernemers. De komende periode transformeren we Vier Meren van winkelcentrum naar een Full Service Center, waar klanten terecht kunnen voor veel meer dan alleen winkelen. De samenwerking met onze partners in ontwikkeling en de Gemeente Haarlemmermeer is erg constructief en gericht op de toekomst. Dit alles maakt dat ik vol trots en met vertrouwen het startsein geef voor deze vernieuwing”, aldus Pieter Polman van Wereldhave.

“Wij zijn verheugd met de keuze van Wereldhave om te investeren in Hoofddorp en geloven in de kracht van Vier Meren als een Full Service Center, met nieuwe concepten en aanvullende diensten naast winkelen, voor de bezoekers en bewoners van onze stad. Wij zien de toekomst van het stadscentrum positief tegemoet en wensen alle betrokken partners bij de ontwikkeling veel succes en een fijne voortzetting van de samenwerking”, aldus wethouder Jurgen Nobel van Gemeente Hoofddorp.

Van winkelcentrum naar Full Service Center
Vier Meren wordt getransformeerd naar een Full Service Center. Een one-stop locatie waar bezoekers veel meer zaken kunnen combineren dan in een traditioneel winkelcentrum. Een plek waar boodschappen doen, winkelen, vrijetijdsbesteding, ontspanning, werken en andere dagelijkse behoeften samenkomen. Op deze manier wordt Full Service Center Vier Meren een sterkere plek in het dagelijks leven van de bezoekers en als gevolg daarvan nog aantrekkelijker voor ondernemers en huurders.

Plan op basis van klantwensen
In de fase van planvorming is er nauw geluisterd naar de wensen van bezoekers. Deze feedback wordt elk kwartaal opgehaald en is meegenomen in het plan voor herontwikkeling. De verbeteringen in het centrum bestaan onder andere uit het oplossen van het klimaatprobleem door het dichtzetten van het dak, het realiseren van schone en moderne openbare toiletten en het versterken van het aanbod in horeca en versspecialiteiten. Bijna alle winkels worden vernieuwd en de winkelpuien in de passage worden verhoogd en naar voren geplaatst voor een meer sfeervolle en intieme beleving. Een sprekend voorbeeld hiervan, de onlangs geopende compleet nieuwe WE Fashion store, is al te bewonderen in het centrum. Naast de vernieuwingen aan de binnenzijde van het centrum wordt ook de entree vanaf het Burgemeester van Stamplein naar het midden van de passage verplaatst. Hierdoor wordt de doorloop van bezoekers in het centrum beter verdeeld.

Tegenover de Albert Heijn XL in het souterrain wordt het commercieel bewezen cluster van versspeciaalzaken ‘every.deli’ gerealiseerd, aangevuld met een intiem pleintje als ontmoetingspunt of voor een hapje of drankje.

De vernieuwing heeft als doel om het centrum weer op de behoeften van de moderne consument te laten aansluiten. Alle geplande werkzaamheden vinden gefaseerd plaats en tijdens de vernieuwing wordt er alles aan gedaan om ongemak voor bezoekers minimaal te houden. Het centrum blijft gedurende de hele periode van verbouwing gewoon open en toegankelijk voor publiek en de streefdatum voor afronding van de herontwikkeling staat gepland voor medio 2023.

Tijdens de vernieuwing van Vier Meren worden er regelmatig updates en foto’s op de website (www.viermeren.nl) en de Facebookpagina van het centrum geplaatst (facebook.com/WCVier Meren).

Share.

Comments are closed.

Inschrijven voor de nieuwsbrief?