BlueBlood laat gasten kennismaken met Nikkei cuisineconcept

0

Hofstad is nieuwe hotspot rijker aan de Zeestraat in Den Haag.

Vanaf heden heeft BlueBlood haar deuren geopend middenin het centrum van Den Haag, aan de Zeestraat. Met de opening van BlueBlood is nu voor het eerst het Nikkei cuisineconcept in de hofstad te beleven. Hierbij staan de combinatie en de avontuurlijke smaakpaletten van de Japanse en Peruaanse keuken centraal, waarbij de signature dish kreeft is, maar ook de Tomahawk steak, verse sushi en veggies op de menukaart te vinden zijn. Alle gerechten worden op traditionele wijze en met lokale en seizoensgebonden ingrediënten bereid. De nieuwe hotspot aan de Zeestraat is een plek om elkaar te ontmoeten en samen te komen, waarbij het hart van BlueBlood een groot (cocktail)bareiland is. BlueBlood is geïnspireerd op de onderwaterwereld waarbij de kreeft het pronkstuk is. Niet alleen op de menukaart, maar ook in het design. Het bloed van de kreeft is namelijk blauw en samen met de koninklijke allure van Den Haag was de naam BlueBlood snel geboren. Op donderdagavond 7 april vindt de feestelijke opening plaats. BlueBlood is zeven dagen per week geopend van 11.00 tot 00.00 uur voor lunch, borrel en diner. Voor meer informatie zie: www.blueblood.nl

Een modern interieur met chique en sfeervolle stijlelementen
BlueBlood combineert een modern interieur met eigentijdse chique en sfeervolle stijlelementen, fluwelen banken en sofa’s met als pronkstuk een groot (cocktail)bareiland. Het interieur kenmerkt zich door de lichtroze en donkerblauwe zitjes, afgewisseld met felgekleurd behang en accessoires als zijdebloemboeketten, een champagnemuur, dry age-kasten en een cabinet waar gepersonaliseerde messen in gepresenteerd worden die vaste gasten tijdens hun diner geserveerd krijgen. Het creatieve brein achter BlueBlood zijn Jaco de Kempenaer en John de Jong van Studio Rehab, beiden zeer ervaren in het opzetten van succesvolle horecaformules. Zij hebben zich laten inspireren door de onderwaterwereld die niet alleen op de menukaart, maar ook in het interieur een grote rol heeft gespeeld. Zelfs op het lichtroze tapijt bij de bar zijn honderden kreeftjes te vinden. BlueBlood heeft plaats voor 140 gasten in het restaurant en voor nog eens 70 personen aan de bar. Met een oppervlakte van 500 m² en wegens de diversiteit aan ruimtes kunnen hier zowel grote presentaties als zakelijke meetings georganiseerd worden, alsmede bijzondere evenementen en (bedrijfs)uitjes.

Spannende food-drink combinaties
“We hebben met het team de afgelopen maanden keihard gewerkt om BlueBlood te realiseren. Een feestje om te doen! We zijn heel blij dat iedereen het bijzondere Nikkei concept nu kan komen ervaren”, aldus Lewis McKenzie, General Manager van BlueBlood en tevens Global Opihr Gin Mixology Champion. “Wij zijn trots op deze ‘out of the box’ primeur voor Den Haag. Ik ben heel benieuwd naar de reacties van de gasten, die de smaken zeker zullen herkennen, maar er zal altijd een verrassende touch van onze chefs in de gerechten zitten. Bij Nikkei draait alles om kwaliteit, ingrediënten en smaken. En niet alleen op de menukaart, maar ook op de cocktailkaart. We hebben de meest uiteenlopende en eigentijdse cocktails samengesteld waarbij we gebruik hebben gemaakt van ons eigen cocktail lab. Ik nodig iedereen van harte uit om BlueBlood te komen beleven en de spannende food-drink combinaties te ontdekken.”

Nikkei cuisineconcept: een culinaire wereldreis door Japan en Peru
Met de komst van BlueBlood wordt het Nikkei cuisineconcept, dat momenteel steeds populairder wordt in grote internationale steden als Dubai, Barcelona en Londen, geïntroduceerd in de Hofstad. Nikkei is nog nauwelijks bekend en er zijn slechts enkele restaurants in Nederland die dit concept doorvoeren. Bij Nikkei staan de combinatie en de avontuurlijke smaakpaletten van de Japanse en Peruaanse keuken centraal, waarbij de signature dish kreeft is, maar ook de Tomahawk steak, verse sushi en veggies zijn op de menukaart te vinden. De Executive Chef is Frank Uphoff die samen met zijn team de gasten zal onderdompelen in de Japans-Peruaanse keuken. Alle gerechten zijn er om te delen en worden op traditionele wijze en met lokale en seizoensgebonden ingrediënten bereid.

Share.

Comments are closed.