Websuper Picnic opent nieuw distributiecentrum in Dordrecht

0

Online supermarkt Picnic opent begin volgend jaar een nieuw distributiecentrum in Dordrecht, om van daaruit nog meer klanten in Brabant en Zuid-Holland te kunnen bedienen. Met een vloeroppervlak van ruim 30.000 vierkante meter is het een van de grootste distributiecentra van Picnic in Nederland.

Picnic bezorgt de boodschappen inmiddels gratis thuis bij ruim 850.000 klanten, verdeeld over 170 Nederlandse plaatsen. Ruim zes jaar geleden ging de websuper van start in Amersfoort, om vervolgens gestaag uit te breiden naar grote en kleinere plaatsen in ons land. Onlangs waren Lansingerland, Pijnacker en Leeuwarden nog aan de beurt, eerder werd onder meer al gestart in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Ede, Veenendaal, Venlo, Zwolle en Apeldoorn.

Werkgelegenheid
Het nieuwe distributiecentrum is gelegen op het nieuwe bedrijventerrein DistriPark Dordrecht, direct aan de A16. Het biedt straks werk aan ongeveer 300 tot 500 mensen. “Straks gaan we in gesprek met toekomstige medewerkers die op zoek zijn naar een baan met toekomstperspectief in een sterk groeiend bedrijf met mooie doorgroeimogelijkheden”, aldus medeoprichter van Picnic Michiel Muller. Onlangs kondigde het bedrijf al aan ook distributiecentra te bouwen in Zwolle en Ridderkerk.

“We zijn blij met de komst van een bedrijf met veel werkgelegenheid naar Distripark”, aldus wethouder Maarten Burggraaf, verantwoordelijk voor Ruimtelijke Ordening, Economie, Financiën en Evenementen. “Dit biedt kansen voor inwoners van Dordrecht en de Drechtsteden die op zoek zijn naar een baan in de logistiek. Samen met onze partners, zoals Dordrecht Academy en Baanbrekend Drechtsteden, faciliteren we bedrijven bij het vinden van passend personeel. Dat zullen we ook doen voor Picnic.”

Slimme melkboerrondjes
De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Muller: “Door de boodschappen thuis te laten bezorgen via slimme melkboerrondjes besparen klanten een hoop tijd en daarnaast stoten ze ook minder CO2 uit door niet meer met de auto naar de supermarkt te rijden.” Picnic maakt daarnaast een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen levensmiddelen inkoopt die daadwerkelijk door klanten zijn besteld.

Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen de laagste prijs hebben. In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk. Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.

Picnic huurt het distributiecentrum van ontwikkelaars Proptimize & Built to Build. De Mik Bedrijfshuisvesting adviseerde in collegiale samenwerking met Bridgegap, Proptimize en Built to Build bij de verhuur aan Picnic. Denc architecten was verantwoordelijk voor het design en Remmers Bouwgroep voor de bouw.

Bron.

Share.

Comments are closed.

Inschrijven voor de nieuwsbrief?