Belgische virtual reality-speelhal opent twee locaties in Nederland

0

The Park, een Belgische virtual reality-venue, opent voor het eerst haar deuren in Nederland, op twee locaties. Het gaat om de voormalige Philips Bedrijfsschool in Strijp-S aan de Kastanjelaan 1B in Eindhoven en om gebouw ‘De Beeldenaar’ aan de Keizerstraat 1 in Breda.

The Park werd in 2018 voor het eerst gelanceerd door Telenet in België. In samenwerking met Vodafone gaat The Park de toekomst van entertainment naar Nederland brengen. De locaties in België verwelkomden de afgelopen twee jaar al 120.000 mensen en vanwege dat grote succes steekt The Park nu de grens over naar Breda en Eindhoven. Enkele van de VR-ervaringen gaan over populaire Belgische tv-reeksen als De Mol en De Dag. De spelers bepalen tijdens het spel zelf het verloop van de verhaallijn. Spelers kunnen rondlopen in grote ruimtes die zijn opgedeeld in speelvelden van gemiddeld 100 m². Ze kunnen verschillende virtuele games spelen met behulp van een VR-bril en een rugzak uitgerust met sensoren en een minicomputer.

Philippe De Schutter, CEO van The Park: “The Park is een uniek concept en een voorbeeld van wat we ‘phygital entertainment’ noemen. Het biedt mensen een team-ervaring die op de grens tussen het fysieke en digitale leven zit. De spelers zijn zelf fysiek betrokken in het spel en hun keuzes zijn bepalend voor de uitkomst. Daardoor is de ervaring ook erg persoonlijk. Een computerspel in real life dus. Met The Park willen we het grote publiek laten kennismaken met de toekomst van entertainment. Dit is in België al enorm goed gelukt. Nu willen we onze noorderburen het VR-pretpark leren kennen.”

Internationale groei
The Park is een corporate venture van Telenet en 9.5 Magnitude Ventures, een Belgisch durfkapitaalfonds met onder andere finance & invest.brussels als aandeelhouder. Omdat het concept zo populair is in België, mikken de oprichters nu op sterke internationale groei. Om koploper te blijven op het gebied van virtual reality entertainment, werkt The Park hard om zich continu te ontwikkelen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om spelers die in verschillende steden zijn tegen elkaar te laten spelen in dezelfde virtuele wereld. Hiermee heeft The Park een wereldprimeur in handen.

John Porter, CEO van Telenet: “The Park is de toekomst van het entertainment. We geloven heel sterk in de innovaties die ze doorvoeren. Dat we in coronatijden deze belangrijke internationale economische stap kunnen zetten, toont dat het concept een breed publiek kan bekoren. Voor de uitrol van onze VR-venues in Nederland, hebben we een samenwerking met Vodafone afgesloten. Zij zullen ervoor zorgen dat alle data van de sensoren zonder enige vertraging zullen al uitgewisseld worden tussen de spelers. Dat we met zo’n wereldspeler in de sector kunnen samenwerken, geeft ons extra slagkracht.”

Coronaproof
Uiteraard zijn de ervaringen in The Park zowel in België als in Nederland volledig coronaproof. De vestigingen in Breda en Eindhoven gebruiken luchtontsmetters, voorzien handgel en paars licht en ozon ontsmetten de verschillende fysieke elementen in de zalen uitgebreid. Er zijn ook oog- en mondmaskers beschikbaar. Bezoekers kunnen bovendien met een knop instellen om zich te laten waarschuwen wanneer ze tijdens een spel te dicht bij elkaar komen.

CBRE adviseerde The Park bij beide transacties. In Eindhoven werd verhuurder Lichtstad Erfgoed geadviseerd door Q Bedrijfslocaties B.V. In Breda werd verhuurder Van Opstal o.g. Marketing geadviseerd door LUC Vastgoed Adviseurs.

Bron.

Share.

Comments are closed.

Inschrijven voor de nieuwsbrief?