Certitudo Capital verwerft winkelcentrum Binnenhof en Entrepotgebouw Rotterdam

0

Certitudo Capital verwerft het wijkwinkelcentrum Binnenhof en het monumentale Entrepotgebouw voor een koopsom van ca. 55 miljoen euro. Twee retailobjecten in wereldstad Rotterdam met elk hun eigen kracht: waar Binnenhof een grote ontwikkelpotentie heeft, is het Entrepotgebouw een indrukwekkend object met grote historische waarde in een snel ontwikkelende stadswijk. Met de aankoop laat Certitudo Capital zien ondanks de coronacrisis te geloven in de kracht van winkelcentra.

Het Entrepotgebouw
Het monumentale Entrepotgebouw – voorheen ‘De Vijf Werelddelen’: ooit het modernste pakhuis ter wereld, nu een hippe verzamelplaats voor entrepreneurs, horeca-ondernemers en retailers. Door een succesvolle herontwikkeling is Kop van Zuid-Entrepot omgetoverd tot een sfeervolle woon-, werk- en cultuurwijk die het noorden en zuiden van Rotterdam verbindt. Met sterke supermarktformule Jumbo, sportschool BasicFit, co-working concept De Stadstuin, een diversiteit aan horecagelegenheden, een levendige boulevard en een jachthaven voor de deur bruist het altijd in het historische doch moderne Entrepotgebouw. De excellente ligging in de snel ontwikkelende wijk Kop van Zuid-Entrepot in het centrum van Rotterdam, de monumentale waarde van het pand en de langjarige huurcontracten maakten van het imposante Entrepotgebouw een uitgelezen acquisitiekans voor Certitudo.

Wijkwinkelcentrum Binnenhof
Een winkelcentrum van 12.000 m² met maar liefst drie sterke supermarktformules (Lidl, Plus en Aldi) in de dichtbevolkte stadswijk Ommoord: de grote trekkracht met betrekking tot dagelijkse boodschappen maakt Binnenhof het perfecte voorbeeld van het type winkelcentrum waarin Certitudo graag investeert. Het object wordt in potentie uitgebreid met twee woontorens waardoor ruimte ontstaat voor 375 woningen. Door de metrages aan commerciële ruimte terug te dringen, ontstaat een nieuwe balans tussen retail en residentiële ruimte en is het wijkwinkelcentrum klaar voor de toekomst.

Deze herontwikkeling past zodoende volledig binnen het Residential for Retail-concept van Certitudo: de sleutel tot succes voor winkelcentra is om het eendimensionale winkelbeeld te doorbreken – niet door het louter toevoegen van horeca maar door op gebiedsniveau te werken aan de juiste mix van winkelen, horeca, wonen en leisure. Met als doel een hoogwaardige beleving en verblijfskwaliteit voor bezoekers te creëren.

Mark Hoedjes, Directeur Asset Management Retail Certitudo Capital: “Niet ondanks, maar juist dóór de coronacrisis zijn wij nog meer overtuigd van de kracht van winkelcentra – met name als hier sterke supermarktformules vertegenwoordigd zijn: deze hebben een aanzuigende werking. Online heeft een gedeelte van de retailmarkt overgenomen, maar mensen zullen altijd fysieke winkels willen blijven bezoeken. Zien, proeven, ruiken en ervaren blijven een essentieel onderdeel van ons winkelgedrag. Juist nu we zo veel tijd thuis hebben doorgebracht, gaan we er graag weer op uit voor de dagelijkse boodschappen. Uit onderzoek van onderzoeksbureau Strabo blijkt dat 90% van alle retailaankopen nog altijd wordt gedaan in de stenen winkel, dat zegt genoeg.”

Bron.

Share.

Comments are closed.

Inschrijven voor de nieuwsbrief?