PopUpLED brengt licht in verlaten winkels

0

Startup PopUpLED zorgt voor nieuw leven in winkelstraten.
PopUpLED heeft op het Stadhuisplein in Rotterdam zijn eerste winkel omgebouwd tot LED beeldscherm. Op het scherm kunnen aankondigingen vertoond worden zoals reclames en interactieve kunstwerken. Verder kunnen de omliggende winkels de schermen gebruiken als digitale uitbreiding van hun eigen etalage.

Op het drukbezochte Stadhuisplein in Rotterdam heeft PopUpLED in een partnership met Colliers en Credit Suisse een van de te huur staande winkels omgetoverd in een interactief scherm. Het scherm is zeer flexibel bruikbaar, waardoor adverteerders zeer gericht kunnen adverteren. PopUpLED vormt hiermee een schakel tussen de offline en de online wereld op het gebied van retail en advertisement en maakt onder meer gebruik van iBeacons om gericht te kunnen adverteren.

De laatste tijd is er veel te doen over het toenemend aantal te huur staande winkels in winkelstraten, waardoor het belangrijk is om invulling te vinden voor de overgebleven etalages. PopUpLED verwacht hieraan een bijdrage te leveren door winkels daadwerkelijk in gebruik te nemen, terwijl het nog steeds duidelijk is dat het pand beschikbaar is voor geïnteresseerde huurders. Het bedrijf kan de schermen zeer snel opbouwen en weer verwijderen, waardoor ook zeer tijdelijke leegstand in het winkelhart kan worden voorkomen.

Op de korte termijn wordt gewerkt aan een extra locatie in Rotterdam en in Den Haag. Voor 2015 verwacht PopUpLED de vier grote steden in Nederland te betreden met LEDschermen.

Op donderdag 26 maart zal PopUpLED deelnemen aan de het Nationaal Kennisevent voor Popup Retail ‘Start Popup Now’ in het voormalige kantoor van ABN AMRO aan de Coolsingel in Rotterdam.

Share.

Leave A Reply